15 Dec
15Dec

צעצועי עץ נשארים סביבנו לנצח. כאשר מיטב המוצרים האהובים עברו ונעלמו במרוצת הדורות .קוביות עץ במיוחד הן המוצרים הבולטים והנבחרים לכל חדר משחקים. צעצועים מסורתיים ויציבים אלו לא רק מאפשרים לדמיון הילד לפרוח  אלא הוכחו גם כאמצעי לשיפור המודעות, שיפור מיומנויות מוטוריות וגמישות קוגנטיביות.

כאן תמצאו מדריך  מלא לקוביות עץ. אנו גאים לכתוב ולתאר משפחות מוצרים יציבים, לאורך שנים, שימושיים ומועילים - קוביות עץ לבנים ובנות צעירים בישראל.

המוצר הוא פשוט, רב גוני ויצירתי במיוחד המאפשר מתיחת גבולות הדמיון,  הקוביות הן המוצר המושלם ללימוד ומשחק. קוביות עץ מאפשרות לדמיון הילדים לפרוח ולבנות בעצמם את עולמם. כשילדים בונים ומרכיבים בעזרת ערכות קוביות העץ, הם לומדים לראות את העולם מזויות ראיה חדשות, בשילוב קוביות העץ במשחקי הילדים, הם, הילדים והילדות, יכולים ללמוד לבנות ככל העולה על רוחם ודמיונם.

קוביות עץ גדולות, מתנה לגיל שנתיים


באיזה גיל צריך הילד להתחיל לשחק בקוביות עץ?

ערכות קוביות העץ מתאימות לילדים בכל גיל, אולם אנו ממליצים לשלבם בחדר המשחקים כשהתינוק הוא לפחות בן שישה חודשים. להלן מה שתוכלו לצפות מהמגע ושילוב ילדכם בקוביות העץ לפי גילאים:

6 חודשים

התינוק יתחיל בעדינות לכרסם בקוביות בו בזמן תחילת צמיחת השיניים. אולם תינוקות רבים יתחילו גם להושיט יד ולנסות לאחוז בהם.

12 חודשים

בגיל שנה התינוק הקטן יוכל להתחיל להחזיק בצעצועים שלו ולגלות שהם יכולים להשמיע רעשים, כאשר מכים או חובטים שתי קוביות עץ זו בזו.

18 חודשים

בשמונה עשר חודשים הגענו לגיל מרגש, בגיל זה התינוק יפתח וירחיב יכולות להציב ולאזן שתים או שלוש קוביות עץ.

24 חודשים

הופ - הזמן רץ והתינוק כבר בן שנתיים. בהגיע הילד לגיל שנתיים הקואורדינציה שלו תשתפר והוא יוכל להציב ולאזן ארבע עד שבע קוביות עץ, זהו זמן נפלא כשהתינוק מסוגל להתחיל למיין קוביות לפי צבעים ואפילו יוכל להפליג בדמיונו כאשר יתחיל לדמיין קוביית עץ כחפץ אחר, כמו מכונית או חיה.

3 שנים 

עכשיו זה הזמן להביט בילדך מתפתח ונהיה יצירתי. נפלא להביא קוביות מתנות לגיל 3 . בגיל זה  ילדך הקטן יבנה, יעמיד וירכיב מבנים כמו מצודות, בניינים, טירות, גשרים ואפילו מנהרות. 

קוביות עץ לילדים, מתנה לגילאי שלוש


מה הן התועלות ושיפור יכולות חשובות שקוביות עץ יקנו לילדים?

מחקרים רבים מסכימים שילדים רכים לומדים ומתפתחים במגע ובפעילות בעצמים אשר בסביבתם. קוביות עץ נראים לרובנו צעצוע פשוט, אולם קוביות עץ שהן מרובות מטרות יציגו מספר תפיסות , יכולות ומושגים לילדך כמו:

פיתוח יכולות מוטוריות

קואורדינציה וקשר יד ועין

אבחנה ייחודית ונסיבתית

גמישות קוגנטיבית

אחדות מובנית

יציבות פיזית 

יכולות הנדסיות 

דימוי חזותי מושלם

מחשבה יצירתית 

כיצד קוביות עץ יעזרו לילדי להתפתח?

כמו שציינו לעיל ישנן דרכים רבות אשר בניה בקוביות עץ יכולות להעשיר ולעזור לילדך לפתח תכונות ויכולות החברתיים, דימוי חיצוני, פיזי, תקשורתית וקוגנטיביות סיבתיות מיוחדת. 

מחקרי החוקרת Yvone Oaldere בנושא משחקי בניה בקוביות מראים שילדים שהראו עניין רב יותר בבניה, ביצועיהם היו טובים יותר במבחני ארגון, ובמבחני אינטלגנציה.

מחקרים נוספים הראו שכאשר סוקרים שואלים ומבררים בגני ילדים בהשתתפות בבניה מודרכת נמצא כי הביצועים של ילדים אלו היו גבוהים בהרבה במיוחד בתחום הדימוי החזותי וחשיבה תנועתית 

קוביות עץ לילדים למשחק הזיכרון

גמישות קוגנטיבית 

גמישות קוגנטיבית מוגדרת כיכולת לשנות במהירות מיקוד מגירוי אחד אל גירוי אחר. לחלק מהילדים יש קשיים בנושא זה, היכולת לשנות מיקוד היא לפעמים מופיעה כסימן לעיכוב בהתפתחות. אולם מחקרים מצאו שילדים אשר משתתפים בבנייה בקוביות עץ (עובדים במשימות בבניית מגדל או בנייה מבנה מתמונה) מראים שיפור משמעותי בגמישות הקוגנטיביות. 

קוביות עץ לילדים עם אותיות באנגלית

פיתוח שפה

בשנת 2007 החוקר  Dimitri Christekis ערך מחקר של ילדים בגילאי שנה וחצי עד שנתיים וחצי. הילדים חולקו לשתי קבוצות, לקבוצה אחת ניתנו שתי ערכות קוביות עץ למשחק וההורים שלהם הונחו כיצד לעודד את ילדיהם לשחק עם הקוביות. לילדים בקבוצה השנייה לא ניתנו קוביות עץ עד לסוף המחקר, וגם להוריהם לא ניתנו כל הנחיות. 

לאחר שישה חודשים נערכו ראיונות הורים שכללו שאלות בנושא היכולות המילולית של ילדיהם. התוצאות היו חדות וברורות. הילדים ששיחקו בזמן הניסיון בקוביות עץ הציגו תוצאות גבוהות יותר במבחן המילולי, הדקדוקי, וביכולת השלמת התבטאות מילולית. זאת כתוצאה מהגברת התקשורת עם הוריהם וחשיפה למונחים מיוחדים.

קוביות עץ לילדים


פתרון בעיות

פילוסופים רבים מציינים שישנם שתי סוגי בעיות. אחת "בעיות מתכנסות" - שיש לכל בעיה רק פתרון אחד, השנייה "בעיות מסתעפות"- שיש לכל בעיה כזאת מספר פתרונות אפשריים. היות והשימוש בזמן המשחק בקוביות עץ הוא במבנים שונים ומגוונים, נראה שהן מעוררות יכולות לפתרון "בעיות מסתעפות". 

המדענים Epler and Ross  ערכו ניסוי בשיתוף ילדים ששיחקו בפאזלים (משחק מתכנס), או משחק בקוביות עץ (משחק מסתעף). התוצאות היו מאוד ברורות, ילדים ששיחקו בקוביות עץ, הראו יכולות גבוהות יותר בפתירת "בעיות מסתעפות" והראו יצירתיות רבה בפתרון "הבעיות המסתעפות".

יכולות הנדסיות

ארכיטקטים, מהנדסים ומדענים רבים בונים מודלים פיזיים לעזור לעצמם ולסובבים אותם לבדוק תוכניות ורעיונות שלהם. בנייה בקוביות עץ זה בדיוק אותו הדבר. 

מחקר שנערך לאחרונה ע"י  Haves and Kraemer   H מצא שילדים לומדים ומבינים טוב יותר בנושא כוחות פיזיים או כוחות מכניים כמו מתיחות או דחיסה כאשר יש להם ניסיון אישי בהם. כשילדים לומדים לבנות מבנה מקוביות עץ קל להבחין כיצד הם מפתחים יכולות הנדסיות שיעזרו להם בהמשך החיים. 

קוביות עץ גדולות לבנייה, מתנה לגילאי שלוש


כיצד אני יכול לשחק עם ילדי בקוביות עץ?

מאוד נחמד לראות צעצוע שילדים יכולים לשחק בו בעצמם, הוכח גם שילדים פרחו ונהנו כאשר הם מסוגלים לשחק בשילוב הוריהם. ערכות קוביות עץ הן הכלי המושלם לזמן משחק איכותי בין הילד להורה, ישנם דברים רבים שאתם כהורים יכולים להנחות ולכוון במשחק הקוביות 

לימוד באמצעות דוגמה-  הפעל את ילדך במשימה מסוימת, הראה לו איך לשחק בקוביות, בנה מבנה עבורו והראה לו כיצד הוא יכול לעשות זאת בעצמו.

עודד בניית פרוייקטים. ישנם ילדים ביישנים במגע עם אחרים אולם בנייה בקוביות עץ זאת הזדמנות טובה לשבור  מחסום זה. עודד את ילדך לשחק ולשלב אחרים ולבנות ביחד איתם מבנים בקוביות העץ.

פיתוח משימות מסוימות - זמן משחק חופשי הוא חשוב ובו הילד יכול ללמוד המון בעזרת חיקוי. הצע לבנות מבנה דרך בניית המבנה על ידך או הצגת תמונת המבנה והילד יבנה כחיקוי לתמונה, עודד אותו לבנות מבנה דומה תוך כדי עזרה גם בעזרת דמיונו.

דמיון ועצמים שונים הם אלמנטים חשובים במשחק בפעילות בקוביות עץ, זה הופך את הפעילות למשחק מרתק, כמובן שאפשר לשלב במשחק גם זמן סיפור או עצמים ואלמנטים נוספים כמו מכוניות  חיות או דמויות.

האם קוביות עץ הן בטיחותיות?

קוביות עץ לילדים הן בטוחות בוודאות, סביבות צעצועי העץ הן סביבות ידידויות לילד. זאת ועוד כאשר מטמינים לאשפה צעצועים / קוביות עץ, אין שום צורך בטיפול בחומרים מסוכנים. הדבר שצריך לוודא בעת קניית קוביות עץ שהן צבועות רק בצבעים על בסיס מים בלבד.

כיצד אפשר לנקות קוביות עץ?

האם ילדך לעס ולכלך קוביות העץ? או אולי הקוביות קצת התבלו ? אל דאגה, ניקוי קוביות עץ הוא פשוט ביותר. היות והקוביות עשויות מעץ אנו לא ממליצים לטבול אותם במים. אולם אתם יכולים לנקות אותם בקלות על ידי סמרטוט רטוב ומעט סבון עדין. רק תוודאו לייבש היטב את קוביות העץ לפני החזרתם לילדים למשחק.

קוביות עץ קטנות לבנייה, מתנה לגיל שלוש


מה הן סוגי קוביות העץ הפופולריות ביותר?

ישנם הרבה סוגים שונים בערכות קוביות עץ ולכל אחת מהן יש שימוש מתאים. הנה לפניכם הסוגים הנפוצים  ביותר בישראל: 

קוביות עץ לבנייה המכילות אותיות 

קוביות עץ עם מגנטים

קוביות עץ גדולות

קוביות עץ קטנות

קוביות עץ צבעוניות

קוביות עץ לבניית ארמונות

קוביות עץ טבעי

כמובן שישנן קוביות עץ המסווגים לגילאים מסויימים כמו 

קוביות עץ לתינוקות 

קוביות עץ לגנים

גלה את שפע קוביות העץ

קוביות העץ מבית ריצ'רץ' וודי צעצועי עץ כוללות מגוון רחב של קוביות בצבעים נפלאים, מיועדות להכיל ולגרות  דמיון הקטנטנים. ילדכם יאהבו צורות חדשות, ילמדו וירכשו דרכים למשחק בקוביות העץ אשר ללא ספק יהפכו לאוצר נפלא עבורם

במגוון קוביות העץ מבית ריצ'רץ' וודי  תוכלו למצוא ערכות קוביות צבעוניות לגילאי שנה, ערכת קוביות בתוך עגלה  המצויידת בגלגלים, ערכות לבנייה חופשית  או ערכות לבנייה ארמונות, מגדלים או אפילו עיר שלמה. לגילאי ארבע ומעלה תוכלו למצוא ערכות של "קפלות" (קוביות שטוחות במידות וצורות שונות) לבנייה, וכן ערכות הנקראות "הארכיטקט הצעיר".

ערכות קוביות העץ מבית ריצ'רץ' וודי זמינות בחנות הפיזית ברחוב הצפירה 13 בירושלים  ובאתר המכירה ברשת בכתובת :www.toys-woody.co.il.  באתר ניתן לרכוש ממגוון מוצרי העץ מבית ריצ'רץ' וודי ולקבל משלוח לכל הארץ.