14 Apr
14Apr

משחק זיכרון (קלפים או קוביות עץ) הוא משחק חיוני וחשוב למשחקי הילדים, לשחק לבד בעצמם או בקבוצת ילדים.  הדבר מהנה לשחק משחק זיכרון אתה וילדך, ובו זמנית זה מועיל להם.   הסוואה כפעולה מהנה. אתה יכול לעזור בשיפור היכולות הקוגנטיביות של ילדך, שיפור יכולותיו בריכוז, והגדלת כושר הזיכרון שלו רק על ידי המשחק הפשוט הזה. זה יעזור לשמור על מוחם פעיל, ייצר דרכים חשובות שיעזרו להם רבות בעתיד.  תחילה זה יכול להיות מורכב, לא כל הילדים מבינים ותופסים משחק במהירות, אבל ברגע שהם מבינים את הבסיס ושואלים שאלות  הם יבינו ויפנימו את המשחק די מהר ויתחילו לרכוש את כל היתרונות הקוגנטיביות בהמשך המאמר אנחנו נציין ונפרט מקצת מהסיבות המשמעותיות מדוע משחק בקוביות הזיכרון חשוב לילדים. 

משחק זיכרון , תמונות פירות

לשחק במשחקי זכרון קוביות עץ או משחק זיכרון לילדים חיות או משחק התאמה לילדים עם ילדך יכול להוביל אותם להבנה והצלחה שלהם בעתיד. לימוד של מיומנויות קוגנטיביות קריטיות מגיל צעיר יכול להוביל אותם להצלחה. הילדים יכולים לשחק בעצמם  או לשחק עם משתתפים אחרים,  זה לא חשוב כיצד ומי הם משחקים משחקי זיכרון או משחקי התאמה לילדים העיקר שישחקו. התמונה על הקוביה או הכרטיס תוכננה למשוך תשומת ליבו של הילד במספר דרכים שונות , עוזרים להם לזכור מה שעליהם להתאים בכל פעם.  בזמן שקיימים מספר צורות שונות של משחקי זיכרון, זה קריטי וחשוב ביותר  להתאים את הזוג (אותה תמונה) ואז לעבור לצעד הבא

למרות שישנן המון תועלות במשחקים אלו, נביט במספר תועלות ויתרונות מדהימים של משחקים אלו עבור הילדים. אנחנו לא נבדוק מוצרים מסויימים  כי קיימים בשוק מגוון עצום של משחקי זיכרון שיתאימו לצרכים שלכם ושל ילדכם ואין חשיבות כיצד תרצו לשחק בהם

הוראות למשחק זיכרון

לפני שנתחיל בואו נגדיר ונקבע למה שאנחנו מתכוונים כאשר אנחנו מציינים משחקי זיכרון קוביות לילדים. משחקי זיכרון הינם משחקים אשר משפרים את הזיכרון של האדם. הם יכולים להכיל שיטות שונות ומשונות אבל העיקרון הכללי הוא שהם מבקשים מהילדים להתאים זוגות של קוביות עץ. זה יכול להיות על ידי התאמת צבע, התאמת צורה , או אותיות וכדומה

ילדים קטנים יכולים להתחיל לשחק בקוביות העץ כאשר הצד להתאמה הוא כלפי מעלה. ולאחר ככל שהם יתקדמו במשחקם במשחק הזיכרון  ניתן יהיה להפוך את קוביות העץ כך שהצד להתאמה יהיה כלפי מטה  ויקנה למשחק משמעות ואתגר גדול יותר.  אתה יכול להתחיל לשחק ביותר ממשתתף אחד, ואתה יכול לשחק משחק אחד בהתאמה של זוג קוביות מסויים.  אם לא הצלחת למצוא את הקובייה כזוג המתאים, אז תהפוך את הקוביות בחזרה כלפי מטה. בזמן שהופכים בחזרה את הקוביות נא לא לערבב או לשנות את מיקום הקוביות על השולחן מכיון שמיקום מתמשך של הקובייה הוא שיוצר קשר ותשומת לב לזיכרון קצר הטווח . כאשר אתה מוצא זוג קוביות מתאים אתה לוקח את הזוג לצד שלך.  כאשר סיימת את תורך  ולא נשארו עוד קוביות להשוואה\, סופרים לכל אחד מהמשתתפים את מספר ההתאמות / זוגות הקוביות.  ניצח המשתתף שמצא את מספר הרב ביותר של התאמות. המשחק יכול להמשך זמן רב או זמן קצר בהתאם למשתתפים וליכולותיהם.

משחקים אלו הם פשוטים ומוכנים לפעולה מידית, משחק הזיכרון לילדי הגן הינו עוד כלי התומך במהלך התפתחות הילדים בגיל הצעיר. לעיתים קרובות משתמשים במשחקים אלו בכדי לפתח יכולות זיכרון, יכולות חשיבה, הפעלת הזיכרון  ועוד. קיימים מספר רב יתרונות  כאשר אתה משתמש במשחקים מסוג זה. אנחנו נעבור ונתמקד רק בכמה מהם. המסקנה המרכזית שמשחקי זיכרון הם דרך מעולה לעזור לפתח ולבנות לילד כישורים קוגנטיביים וראיה ויזואלית כל זאת כאשר אתה משתמש במשחקים אלה בצורה יעילה. בשימוש במשחקים אלו יקבל ילדך רק צדדים טובים ותועלות להמשך התפתחותו.

משחק זיכרון , תמונות מזג אויר

משחק זיכרון  - יתרונות ותועלות בשימוש בו 

קיימים יתרונות רבים כאשר משחקים במשחקי זיכרון, כולל פיתוח יכולת הפעלת הזיכרון לכל הילדים ללא הבחנה בגילם, כל זאת תוך כדי משחק אינטרקטיבי, הדדי, נעים ומהנה. כאן בהמשך המאמר נסקור התועלות המשמעותיות ביותר והסיבות שבגללן כדאי שילדך ישחק במשחק זיכרון. זה פחות חשוב אם הוא ישחק לבד, או עם משתתפים נוספים, להתחיל מהברור והמובן מאליו שיפור הזיכרון.

יכולות זיכרון לזמן קצר

משחקי זיכרון עוזרים לפתח ולשפר זיכרון טווח הקצר. עוזרים לילדים להיזכר אילו קוביות היו על השולחן, הכל במסע לחיפוש קובייה שתשלים לזוג מתאים. כאשר אתם מפתחים לילד זיכרון לטווח קצר, זה יכין אותו לעשות זאת היטב בבית הספר, ויעזור לו לפתח יכולת בפיתוח זיכרון לטווח הרחוק. לעיתים קרובות יש קשר הדוק ביניהם, כאשר אתם משפרים אחד  השני משתפר כברירת מחדל וזה ממש מגניב.  הדבר הכי טוב הוא שילדך כלל לא ישים לב שהמשחק הזה הוא משחק לימודי שמשפר להם את הזיכרון, זאת היות והם יהנו מאוד ולא ירצו שאף אחד יחמיץ משחק כל כך מהנה. זמן בילוי מאיכותי בזמן המשחק.

צורות, סדרות והרבה צורות ויזואליות לזיהוי

משחקי התאמה לילדים הן דרכים טובות לעזור לילדים לפתח יכולות בהכרה וזיהוי ויזואלי. משחקים אלו יכולים לכוון אותם בזיהוי צבעים, צורות, מספרים וסדרות אחרות. אם ישנם עצמים בחבילה או מוערמים כחבילה במשחק, זה יעזור לילדים בהתאמת כמו שאר האלמנטים. מיומנויות קוגנטיביות אלו מהווים בסיס הכרחי לתהליך לימוד מדעים בעתיד, והם מיומנויות חשובות ביותר להתפתחות הילד אפילו אם משחקים תחילה כשהצד להתאמה הוא גלוי (כלפי מעלה).

משחק זיכרון  תמונות מכוניות

שיפור ריכוז ומיקוד מחשבתי

כאשר הילדים משחקים במשחקי זכרון הם באותו זמן מתרגלים מיקוד תשומת לב ויכולות הריכוז שלהם. זה יעזור להם לפתח משך ריכוז ארוך על ידי איתגורם במשחק הדורש מיומנויות חשיבה קריטיות נוספות. בכדי לנצח הם צריכים לזכור היכן היתה הקובייה והדרך היחידה לעשות זאת היא בעזרת ריכוז ומיקוד המחשבה. זה יעזור לילדים לשמור ולאגור מידע בכיתה תוך עבודה על הבטחת תהליך הבחנה ללא אובדן של מידע חשוב ומשמעותי 

מחשבתיות קריטית

קיימת אסטרטגיה כאשר אתה משחק משחקי התאמה עם ילדך. סוג משחק זה יעזור להם לעבד מידע, כולל איזה סוג קוביות זמינות, לקבל החלטות איזו קובייה להפוך ולנסות ולהתאים וכן הלאה.  משחק זה יעזור לילדים לפתח יכולת חשיבה קריטית ויכולת קבלת החלטות ולשפר זיכרון הקצר טווח, זה כל כך חזק שאתה תוכל לראות תוצאות מידיות לאחר מספר מועט של משחקים.  

אוריינות מיחשובית

כאשר אתם משחקים משחקי התאמה דיגיטליים, אתם עוזרים לילדך לפתח מיומנויות מיחשוביות, ככל שהילד נחשף לעוד ועוד משחקים אלו, הילד מרגיש יותר בנוח, מכיר טוב יותר את המשחק והטכנולוגיה, זה טוב לחשוף את הטכנולוגיה בגיל צעיר אולם יש להגביל ולהקפיד על זמן המסך לו נחשפים הילדים, זאת למניעת גירוי יתר וחשיפה מוגזמת.

יכולות מוטוריות

.כאשר ילדך הופך שוב ושוב קוביות העץ הוא מתרגל ומלטש יכולות מוטוריות של אצבעותיו, הילד לומד לשלוט בתנועות אצבעותיו כך שהוא יוכל לשחק בקלות, במקרים נוספים כמו לשים אחד על השני במהלך ההתאמה, זה יעזור ויעודד בבניה, ביצירתיות ובזיכרון. זהו חלק חשוב בהתפתחות הילד וצעד גדול עבור הילד כאשר הוא לומד מיומנויות  מלהיבות בכל פעם שתורו במשחק מגיע . 

אוצר מילים

בחלק ממשחקי הזיכרון  יש מילים על גבי קוביות העץ, ניתן לשחק עם הילד גם בזיהוי המילים על הקוביות, גם אם הילד עדיין קטן ואינו יודע לקרוא, זאת דרך מצוינת לילד ללמוד מילים חדשות, מילה ועוד מילה וכן הלאה. שיפור תקשורת בדרך מהנה תוך כדי יצירת קשר עם הזולת. כל משתתף יכול בתורו לשתף מילה ומשמעותה. כאשר הוא מצא התאמה בקובייה נוספת. קיימים משחקי זיכרון רבים ומהנים בתוכן ומידע חשוב לילדך ובו זמנית לשפר יכולת זיכרון. 

משחק זיכרון  קוביות עץ

לימוד תוך כדי משחק

ידוע לכולם שמשחק הוא חלק חשוב לתהליך ההתפתחות של הילד. משחק עבור הילד היא פעילות שוות ערך לעבודה עבור המבוגר. זוהי הדרך בה הם לומדים על עצמם, על הסובבים אותם ועל כל העולם סביב. הפסקאות הבאות מציגות מה זה לימוד בעזרת משחק וכיצד אפשר לעזור ולעודד ילד לשחק כך.

מה זה לימוד בעזרת משחק

לימוד בעזרת משחק משלב בתוכו משימות אתגר לילדים לחקור חומרים ורעיונות בתוך הבית או בית הספר וגם בחוץ ובחצר, לבד או ביחד עם אחרים. ישנם הרבה סיבות ללמידה בעזרת משחק, זה מועיל ביותר כאשר הילדים עדיין בגילאים הצעירים, היות והם עדיין חוקרים ומגלים כיצד הדברים עובדים. בזמן לימוד תוך כדי משחק הם יכולים פשוטו כמשמעותו ללמוד כל יום משהו חדש. 

משחק חופשי  לעומת משחק מודרך

משחק חופשי הוא משחק לא מובנה, ללא הכוונה ואין בו הנחיה. לעומת זאת משחק מודרך הוא משחק שמבוגר עוזר בפעילויות המשחק ועוזר לילד לרכוש מיומנויות או ידע מסויים. נהוג לחשוב שמשחק מודרך עוזר לילד להיות קשוב יותר למחשבות ורגשות העמיתים שלו, זה גם עוזר לילד להכיר יותר חברים, משפר היכולת שלהם להתקשר לאחרים, וכן לשפר יכולתם להסתגל לפעילויות בסבבים / תורים. כל זאת היות ומשחק מודרך משפר ועוזר לילדים לפתח  יכולת הקשבה, מאפיין חיוני בכל שיתוף פעולה. לעומת זאת משחק חופשי יכול לעזור לילד להיות יותר יצירתי במחשבותיו. ילדים אשר מתמודדים בנושאים פתוחים מסוגלים בקלות יותר להביע דעתם ומחשבותיהם על העולם. כמו כן ילדים יכולים להיות יותר עירנים לבעיות שונות מפני שהם עסוקים באופן אקטיבי במשחק. דבר שיוכל לעזור להם להתמודד בהמשך החיים עם סיטואציות בחיים עצמם.

לכל הדעות הטוב ביותר הוא לשלב בפעילויות השונות שתי צורות המשחק, משחק מודרך ומשחק חופשי ולהינות מהיתרונות של שתי השיטות.

איך אתה יכול לעזור לילדך ללמוד תוך כדי משחק?

כמו הרבה דברים אחרים, הדבר הטוב ביותר שאתה יכול להציע לילדך בזמן שהוא לומד תוך כדי משחק הוא התמיכה שלך. המפתח הוא להיות מעורב, להשתתף איתו במשחק ולהינות ביחד איתו. עבור הילדים לשחק וללמוד יכולים להיות משולבים זה בזה ואז כולם מרוויחים. הילדים ישמחו שתקחו חלק במשחק והמעורבות שלכם רק תגביר הנאה של הלימוד תוך כדי המשחק. 

בעזרת המשחק אתה יכול לעודד את הילד לגלות בעצמו דרך ללמוד ולפתח את הדרך שלו לאהוב לימוד והשכלה. כל משחק, דרמה או משחקי קופסא הם דרכים נהדרות להתחיל ללמוד תוך כדי הנאה. הדרך הטובה ביותר לעזור לילד בזה הוא להיות מעורב , הם אוהבים שאתה משחק ולומד ביחד איתם.

התחל לשחק במשחקי זיכרון - עכשיו

במאמר זה הצגנו חלק מהסיבות החשובות שכדאי לך לשחק במשחקי זיכרון עם ילדך. המוח והזיכרון הם גמישים וככל שנפעיל אותם יותר, כך יתחזקו היכולות שלהם. ככל שתקדים ותתחילו לשחק אתה וילדך במשחקי זיכרון בגיל צעיר יותר כך זה יצליח יותר, לשפר לו יכולות חשובים, יזהה עצמים שונים ומשונים, יצליח לבנות תמונות, ישפר אוצר המילים ועוד. אתה יכול להציג בפני ילדך תמונות ובפעם הבאה הם יציגו תמונות אליך, זאת בהתאם ליכולת החדשה שהם רכשו ומיומנויות של הזמן הקרוב. משחקי זיכרון הם פשוטים ומוכנים למשחק מידית למשחק עם ילדך. אתה יכול לשחק עם משתתף אחד או עם מספר משתתפים, מספר המשתתפים אינו משנה, כל משתתף יהנה וישפר יכולות הזיכרון שלו. זכור לשאול את הילד שאלות כמו: אילו צבעים על הקוביות, אילו עצמים מופיעים בתמונות, מהו המשותף לקוביות שהופך זוג מסויים למתאימים וכדומה. סוגי שאלות אלו ינחו את ילדך במשחקו , יגרמו לו ללמוד דברים חדשים, כולל תמונות שלא הכיר קודם, עצמים שונים ועוד. מוח האדם הוא אוצר ואף אחד אינו מבוגר מידי בכדי ללמוד דברים חדשים, גם אתה תושפע מהמשחק. מכיוון שגם אתה תשתתף,  תוכל לשים לב שגם היכולות שלך משתפרות. אתה אולי לא תלמד משהו חדש אבל תוכל לשפר את התקשורת עם שאר המשתתפים  ולשאול אותם שאלות שיעזרו להם לפתח יכולותיהם.

היכן ניתן למצוא קוביות עץ למשחק זיכרון

לריצ'רץ' וודי - צעצועי עץ  יש קטגוריות של משחקי התפתחות או קטגוריה צעצועים לגיל שנתיים ובהן תוכלו למצוא  משחקי קוביות משחקי זיכרון,

משחק זיכרון - פירות

ארבעים קוביות מעץ נעים למגע הכוללות תמונות פירות המוכרים לכולם. משחק התאמת צורות תוך שילוב פירות צבעוניים במשחק, המשחק מגיעה בקופסת קרטון המכילה ארבעים קוביות מעץ נעים למגע ותמונות צבעוניות

משחק זיכרון - מזג אויר

ארבעים ושמונה קוביות עץ הכוללות תמונות של נושאי מזג אויר, משחק התאמת תמונות , שילוב נושאי מזג האויר במשחק, משחק התאמת צורות תוך שילוב תמונות  צבעוניות  במשחק המשחק מגיע בקופסת קרטון המכילה ארבעים ושמונה קוביות מעץ נעים למגע ותמונות צבעוניות

משחק זיכרון חווה

המשחק מגיעה בקופסת קרטון המכילה ארבעים קוביות מעץ נעים למגע עם תמונות חיות מחווה חקלאית משחק התאמת צורות תוך שילוב חיות החווה במשחק

משחק זיכרון תמונות

שלושים ושש קוביות מעץ נעים למגע הכוללות תמונות צבעוניות המוכרות לכולם. משחק התאמת צורות תוך שילוב תמונות צבעוניות במשחק. המשחק מגיע בקופסת קרטון המכילה שלושים ושש קוביות מעץ.

ריצ'רץ' וודי צעצועי עץ

כל משחקי הזיכרון האלו נמצאים והם מתנה לגיל שנתיים ממש מוצלחת. כל המוצרים נמכרים און ליין באתר בכתובת www.toys-woody.co.il או בחנות הפיזית  ברחוב הצפירה 13 ירושלים  


.