12 Dec
12Dec

יום הולדת שנה הוא חגיגה מיוחדת להורים, מתנה לגיל שנה היא אתגר, התינוק שלא מזמן נולד (כבר עברה שנה?) מתחיל בהתפתחות שכולם מבחינים בה,  הוא זוחל לכל מקום, עומד, או לפחות נשען,  מגלה המון סקרנות והחפצים שמסביבו חשובים להתפתחותו, בין שנה לשנתיים מתפתח התינוק בצורה מהירה ולכן אנו ממליצים לקנות צעצועים שיוכלו לשמש אותו לפחות במשך השנה כולה.   לכן אנו ממליצים כאן לשורת צעצועי עץ צבעוניים ובריאים שהם משחקי התפתחות לגיל שנה ומתאימים להתפתחותו.

  1. חיות קטנות מעץ

בגיל זה התינוק מכניס כל דבר לפה, מנסה לטעום אותו ולכן מתנה לגיל שנה יכולה להיות חיות קטנות מעץ המתאימות לתקופה זו. מצד אחד הן בנויות כיחידה אחת שאינה ניתנת לפירוק ומצד שני החומר (עץ טבעי או צבוע) בריא ומאושר לשים בפה התינוק ומעל לכל משמש בו זמנית ככלי להכרת עולם החיות, וכן צעצוע מגרה תינוק לפיתוח יכולות שונות. משחקי המשיכה חשובים בתהליך ההתפתחות של הפעוטות. שלב זה עוזר בפיתוח מיומנויות האחיזה, מציג את עולם התנועה, משמעות הכיוונים וההתמצאות במרחב. כל זה תוך כדי משחק בדמויות של חיות צבעוניות 

מתנות לגיל שנה

ג'ירפה על גלגלים

בובת עץ בדמות ג'ירפה עם ארבעה גלגלים למשחקי משיכה.  בובת עץ צבעונית ונעימה למגע. משחק משיכה המנגיש  עולם החיות לפעוטות  

מידות בס"מ:   אורך: 8, רוחב: 4, גובה: 11

טווח מחירים:   50 - 65 ש"ח

חתול על גלגלים    

בובת עץ בדמות חתול עם גלגלים עם זנב חרוזים.  בובת עץ צבעונית ונעימה למגע. משחק משיכה המנגיש את עולם החיות לפעוטות

מידות בס"מ  אורך: 10, רוחב: 5, גובה: 9    

טווח מחירים 50 - 65 ש"ח

חיות מצפצפות  

חיית עץ צבעונית קטנה ולה 4 גלגלים כאשר לוחצים על הראש היא שורקת  צעצוע קטן המזמין למגע ולמשחק מהנה   חיות עם גלגלים עוזרות לפיתוח מיומנויות בסיסיות לפעוט בצעדיו הראשונים. מיומנויות כמו אחיזה, כיוון, התמצאות במרחב ועולם הגלגלים.    

מידות בס"מ:  אורך 6, רוחב 5, גובה 7  

טווח מחירים: 50 - 65 ש"ח

  1. הך פטיש

בתקופה זו התינוק מתחיל לזרוק עצמים ולהכות בהם או בעצמים אחרים. מכאן מגיע מתנה לגיל שנה שנקרא "הך פטיש",  כמובן שצעצוע עץ זהו החומר הקלאסי לצעצוע כזה, כאשר בעת משחק בו ישתלבו במשחק המיומנויות: אחיזה, כיוון, קשר יד ועין, צבעים ומוטוריקה בסיסית 

מתנות לגיל שנה הך פטיש

הך פטיש יתדות מעץ

משחק עץ קלאסי שבו ילדיכים יוכלו להנות ולהכות ביתדות עם פטיש העץ שלהם שוב ושוב.  משחק עץ צבעוני הכולל פטיש ו-8 יתדות ב-4 צבעים שונים: ירוק, כחול, אדום וצהוב.   המשחק מתאים ללימוד והתאמה צבעים וליכולות תנועתיות נכונות.

מידות האריזה בס"מ: אורך: 28, רוחב: 12, גובה: 8 

טווח מחירים:  70  - 90 ש"ח       

הך פטיש רחב    

צעצוע זה הינו מתקן מעץ המיועד לפתח מספר מיומנויות אצל הפעוט   המתקן הוא צבעוני, מכיל חמישה מוטות עץ צבעוניים אשר מושחלים בחמישה חורים במתקן  ובעזרת פטיש קטן מעץ ניתן להכות בראשי המוטות ובכך לדחוף אותם לתחתית המתקן. 

המתקן מלמד את הפעוט ומשפר לו את יכולת האחיזה בידיו, מפתח תיאום והקואורדינציה בקשר בין יד ועין, כל זאת תוך כדי משחק ואחיזה בעץ נעים ומעורבות עם עולם הצבעים.

מידות בס"מ:  אורך: 26, רוחב: 10, גובה: 1   

טווח מחירים 70  - 90 ש"ח

הך פטיש  מסלול הכדורים

משחק הפעלה צבעוני  לגיל הרך המשלב קואורדינציה, צבעים ותנועה. מסלול הכדורים הינו מתקן מעץ המיועד לפתח מספר מיומנויות אצל הפעוט.  המתקן הוא צבעוני, מכיל מסילה לוליינית מעץ ושלושה כדורי עץ צבעוניים אשר מונחים בחלק המתקן העליון בחורים הצבועים בצבעים, בעזרת הפטיש הקטן - מעץ  מכים בכדור שיורד במסלול הלולייני עד לתחתית המתקן. המתקן מלמד ומשפר לפעוט גם יכולת אחיזה בידיו, מפתח תיאום והקואורדינציה בקשר בין יד ועין.  כל זאת כדי משחק, אחיזה בעץ נעים ומעורבות עם עולם הצבעים.

מידות האריזה בס"מ:  אורך: 18,   רוחב: 18,  גובה:  29 

טווח מחירים 85  - 110 ש"ח

  1. חיות משיכה

זחילה, התרוממות ותחילת הליכה מאפיינים בגיל השנה והחודשים אחר כך. זה העת להתחיל עם צעצועים עם גלגלים וכמובן שהטובים ביותר לכך הם צעצועי עץ. חיות עם גלגלים להם יש חוט משיכה (באורך המתאים ולא ארוך מדי ) הם פתרון נפלא לחשיפת הפעוט לעולם החיות בשילוב תנועה , פיתוח ושיפור מיומנויות כמו אחיזה, כיוון, הכרת סביבת המשחקים כאשר משיכה של צעצוע או חיה מתחשבת בעצמים הנמצאים מסביב , כל זה תוך כדי לימוד התנועה העצמית של זחילה או הליכה.

                                       חיות על גלגלים לגיל שנה+                               

 עכביש על גלגלים 

צעצוע משיכה בדמות עכביש  עם גלגלים, צעצוע עץ המנגיש עולם החיות הקטנות לתינוקות     עכביש על שישה גלגלים, עם מיחושים שחורים המחוברים לגלגלים המסתובבים. צעצועי משיכה ודחיפה הפכו חלק מתהליך ההתפתחות שבו משפר הפעוט את יכולותיו בתחומים רבים ביניהם יכולת האחיזה, התמצאות במרחב  וכמובן המשחק עם חיות קטנות אותם הוא פוגש גם בסביבתו הקרובה.  

מידות בס"מ: אורך: 11,  רוחב: 11, גובה: 7    

טווח מחירים 65  - 95 ש"ח       

זחל על גלגלים  

זחל צבעוני העשוי מעץ נעים ונמשך עם חוט ונעבעזרת גלגלים.  יוליה הזחל, בובת עץ בדמות זחל, צעצוע משיכה מעץ צבעוני, נעים למגע ומושך את העין. משחקי המשיכה חשובים בתהליך ההתפתחות הפעוטות. שלב זה עוזר בפיתוח מיומנויות רבות וחשובות, כל זה תוך כדי משחק בדמויות חיות צבעוניות מסביבתנו הקרובה.  

מידות בס"מ: אורך: 20, רוחב: 5  

טווח מחירים 95  - 130 ש"ח 

כבשה  על גלגלים

הכבשה היא חיה תמימה מהחווה החקלאית שהילדים מתחברים אליה הנוסעת בעזרת גלגלים.  משחק משיכת חיה, הפעוט מושך בכבשה שנוסעת על גלגלים בעקבות הפעוט. משחק משיכה ודחיפה של חית קטנה לצעדיו הראשונים של הפעוט. משחק המשיכה עוזר בפיתוח המיומנויות של כיוונים, התמצאות במרחב  ובמקרה זה תוך כדי הנגשת עולם חיות החווה החקלאית לילד. 

מידות בס"מ: אורך: 10  רוחב: 7, גובה: 8     

טווח מחירים 66  -  99 ש"ח

  1. דמויות וצעצועי פירוק והרכבה

מיומנות האחיזה היא אחת המיומנויות הראשונות אותה מפתח הפעוט, גם התיאום בין היד לעין מתפתחת במקביל ולכן צעצועים המחברים בין שתי מיומנויות אלו חשובים לגיל זה ומתאימים להיות מתנה לגיל שנה, צעצועי פירוק והרכבה הפשוטים מתאימים במיוחד לגיל זה. צעצועי עץ המכילים טבעות טבעיות או צבעוניות הניתנים לפירוק, השחלה והרכבה מוסיפים להכרת עולם הצבעים והכרת גדלים שונים והשוואתם. 

מתנות לגיל שנה פירוק והשחלה


בובת עץ - מלח   

בובת מלח מעץ המורכבת מאחת עשרה טבעות עץ נעימות למגע בשלושה צבעים  לפירוק והרכבה, לדמות יש בסיס וראש ועוד 9 טבעות עגולות בקטרים שונים, אפשר וניתן להרכיב את הבובה לפי כל סדר הנראה לילד, צבעים רצופים, צבעים לא רצופים, לפי הגודל\ מהקטן לגדול או מהגדול לקטן, לפי המבנה המקורי שהבובה הגיעה איתו וגם לא ואפילו במעורבב. 

משחק פירוק והרכבה פותח עולם הרכבה לפעוט, הקניית עולם הצבעים והשילוב ביניהם, משמש לפיתוח קואורדינציה, אבחנה בין גדול וקטן  ומוביל את מיומנות ההשחלה. 

מידות בס"מ:  גובה 16, קוטר  2.5   

טווח מחירים:   40  -  70 ש"ח     

ליצן טבעות מתפרק   

בובת עץ  ליצן, הבובה המורכבת משש טבעות עץ צבעוניות, נעימות למגע בחמישה צבעים. לדמות יש כובע וראש ועוד 6 טבעות עגולות בקטרים שונים, אפשר וניתן להרכיב לפי כל סדר הנראה לילד, כמובן שכאן ניתן להדגיש לילד את משמעות הגדלים, הצבעים  והצורות,  משחק פירוק והרכבה זה מציג לפעוט נושא ההשחלה עם דגש רב לקשר יד ועין, את נושא סדר הטבעות ליצירת דמות או רצפי גדלים, צבעים או חוסר סדר בהם. 

מידות בס"מ:  גובה: 14, קוטר:  2.5    

טווח מחירים:  60  -  80 ש"ח              

  1. קוביות מעץ

במחקרים בנושא קוביות והתאמתם לגילאים רווחת הדעה כי בגיל שנה התינוק הקטן יוכל להתחיל להחזיק צעצועים שלו ולגלות שהם יכולים להשמיע רעשים, כאשר מכים או חובטים שתי קוביות עץ זו בזו. בשמונה עשר חודשים התינוק יפתח וירחיב יכולות  להציב ולאזן שלוש או ארבע קוביות עץ. מכאן נראה כי קוביות עץ בינוניות לא מתאימות לגיל זה, אולם כאשר מדובר בקוביות גדולות, צבעוניות ובעלות צורות גיאומטריות  ניתן לראות כי הפעוט לומד בעזרתם לפתח מיומנויות כמו אחיזה עם כיוון, מבנים ועצמים תלת מימדים

מתנות לגיל שנה  קוביות


עגלת קוביות צבעוניות  

עגלה קוביות עץ שטוחה מכילה שלושים וארבע קוביות עץ צבעוניות.     בעגלה ישנן קוביות בצורות שונות, קוביות בצורות גיאומטריות כמו: מלבנים, משולשים, ריבועים, גלילים ועיגולים אשר מהווים אבני בניין לכל צורה ומבנה שהילד יעלה בדעתו. המשחק עוזר לפתח דמיון, לפתח כישורי החזקה, תיאום בקשר יד ועין, ועוזר לשפר את הקואורדינציה של הילד המשחק ומבלה עם הקוביות. העגלה גם משמשת ככלי איחסון לקוביות בסיום כל זמן המשחק.

מידות העגלה בס"מ: אורך: 32, רוחב: 30, גובה: 7   

טווח מחירים:   120  -  140 ש"ח,     

 רכבת צורות העץ

רכבת צורות העץ תסיע ילדים ברחבי עולם הדמיון יחד עם שלל צורות וצבעי בלוקים צבעוניים. הרכבת מגיעה עם קטר ושני קרונות, 15 בלוקים מעץ צבעוניים, יפים ואיכותיים.  חלקי הרכבת יכולים להתחבר ולהתנתק אחד מהשני - למשחק מגוון ומהנה!   ניתן להשתמש בבלוקים הצבעוניים למשחקים שונים של בנייה, סידור, ספירה וכדומה. צעצוע ידידותי, איכותי ומהנה שמקנה לילדים מיומנויות שונות של קואורדינציה וקשר יד-עין, יכולות מוטוריות, זיהוי צבעים ופיתוח יכולות הסיווג והסדר.

מידות בס"מ: אורך: 44, רוחב" 9, גובה 13 

טווח מחירים:   110  -  140 ש"ח

  1. פאזלים ראשונים

משחק בפאזל מתרגל מיומנויות מסוג מוטוריקה עדינה, מעודד פתרון בעיות ובעיקר מפתח מרכיב דומיננטי במוח האנושי שהוא החשיבה המרחבית. פאזל הוא משחק מחשבה מגניב ולעיתים אפילו מלהיב, הדבר ידוע לכולנו. אך מחקרים שנערכו לאחרונה ברחבי העולם מצאו כי ילדים שמשחקים בפאזלים בגיל צעיר מפתחים במידה ניכרת את יכולותיהם התפיסתיות והחשיבה המרחבית. בגיל שנה ניתן להתחיל לשלב פאזלים בפעילות הפעוט. הכנסת צורות לתבנית משחקים.

הכנסת צורות לתבנית לפי צורתם הם בסיס פאזל לגיל שנה והשלב הראשון לקראת הפאזל המורכב יותר. הצורה התלת-ממדית והחור אליו מכניסים אותה פשוטים יותר להבנה ולהפעלה. כדי להצליח להכניס צורה לפתח הנכון דרושה חשיבה מרחבית והבנה "מה מתאים למה?", בדיוק כמו בפאזל. מעורבות ההורים חשובה בכדי לעודד את התינוקות לשחק בו. ברוב המקרים התינוק יזדקק לעזרה והדגמה כיצד להתאים צורה והפתח שלה.

פאזל הרמה. רואים התמונה מתחת לחלק הפעוטות מסוגלים להתמודד עם צורות שטוחות ולהתאים חלקי פאזל מעץ למסגרת.

הפאזל הראשון והקל ביותר הוא זה שכאשר מסירים חלקים מהמסגרת רואים את אותה התמונה - כמו בלוטו. הידית המחוברת לחלקים מקלה במלאכת האחיזה וההסרה. פשוט להוציא ושמישהו אחר יחזיר למקום.

מתנות לגיל שנה  פאזלים

פאזל  כלי תחבורה

פאזל עץ צבעוני עם שמונה כלי תחבורה. חלקי הפאזל תלת ממדים שניתן להתאים לגומות בלוח הפאזל. הפאזל מפתח את מיומנויות האחיזה, קשר יד ועין, הכרת צבעים ותמונות

מידות האריזה בס"מ: אורך: 30,  רוחב: 21  

טווח מחירים:   45  -  50 ש"ח      

פאזל חיות הספארי

פאזל הרמה, לפאזל זה ידיים קטנות ודמויות גדולות, הילדים פשוט יאהבו חיות הספארי הידידותיות האלו  פאזל עץ בעל 3 חלקים. החלקים כוללים ג'ירפה, נמר ואריה. אף העשוי מידית עץ קלה לתפיסה. התאמת תמונות מתחת לתמונות. פאזל זה מעודד התפתחות מוטורית עדינה ועוזר בהוראת צבעים ופתרון בעיות.  

מידות האריזה בס"מ: אורך: 14,  רוחב: 8,  גובה: 1.75

טווח מחירים:   85  -  110 ש"ח

ערכת פאזלים וספרים - ג'ונגל 

איזה ספר מגניב ! גם סיפור וגם פאזל ביחד , ובנושא ג'ונגל – כמה כייף !   בספר הפאזל הזה יתוודעו הפעוטות לסיפור של חיות הג'ונגל שהם גם חלקים מפאזל.  תנו לפעוטות להתאים שש חלקי הפאזל לצורות השקועות של חיות הג'ונגל שמופיעות בספר אחרי שהחלק ישובץ, הוציאו אותו , ושחקו עימם מחדש!  אפשר לשבץ את חיות הג'ונגל גם בלוח העץ המצורף.  שילוב מעולה של ספר ופאזל, שמקדם מוטוריקה עדינה, קשר עין-יד, התאמה, זיהוי, מילים ויכולת פתרון בעיות. 

מידות האריזה בס"מ: אורך: 30,  רוחב: 22,  גובה: 2          

טווח מחירים:   95  -  110 ש"ח

  1. התאמת צורות וצבעים

בגיל שנה מתחיל הפעוט להבחין בצבעים, כהורים אנו משלבים במשחקים אילו גם צורות שונות ומכאן מתחילה ההתאמה ביניהם. לרוב לאחר שהפעוט מגיע לגיל 18 החודשים התאמת הצבעים והצורות מתחילה לתפוס תאוצה. כמובן שאי אפשר להכליל את כל התינוקות וההתפתחות היא אינדבידואלית, ישנם תינוקות שההתאמה והשילוב של צבעים וצורות  תהיה בגיל 18 חודש וישנם שזה יהיה רק לאחר 24 חודש.   אבל - צעצועי עץ נשארים לתקופה ארוכה ולכן רכישה לסוג פעילות כזאת טובה לכולם.

מתנות לגיל שנה - התאמת צורות וצבעים


.קוביית צורות עץ

קובייה למיון צורות מעץ איכותי. משחק העץ הקלאסי בגרסה צבעונית, משודרגת  ואיכותית ביותר. הסט כולל תיבת עץ איכותית וגדולה עם פתחים להכנסת 12 קוביות צבעוניות בצורות שונות. התאמה הצורה לפתח המתאים תאפשר להחליק קוביות לתוך חלל הפנימי של התיבה.  משחק עץ נפלא זה הוא משחק התפתחות חינוכי וקלאסי לפעוטות לזיהוי והתאמה, הכנסה והוצאה, מיון וספירה ועוד. 

מידות האריזה בס"מ: אורך: 17,  רוחב: 17,  גובה: 16

טווח מחירים:   85  -  110 ש"ח

אסם  התאמת צורות    

האסם מגיע יחד עם 10 יחידות עץ, המעוצבות כחיות מתוקות בצורות שונות הכוללות בין היתר חוואי, תרנגולת, פרה, כבשה, טרקטור, כלב ועוד. כשהילדים רוצים רק להשתעשע, ניתן להסיר בקלות את גג האסם ולשחק עם החיות עצמן. הילדים לומדים להתאים כל חיה לצורה המתאימה ועל ידי כך עובדים גם מוטוריקה וגם תפיסת מרחב פרופורציונאלית.

מתנה מושלמת לילדים בגיל הרך שעדיין מצויים בשלבי ההתפתחות הראשונים לחייהם. הכלים מתאימים לידיים קטנות ומסייעים לילדים לעבוד למוטוריקה, ללמוד תפיסת מרחב וכיצד להתאים ולמיין חפצים.  

מידות האריזה בס"מ: אורך: 20, רוחב: 15, גובה 18 

טווח טווח מחירים:   165  -  190 ש"ח

  1. כלי נגינה

צלילים הם חלק מהמציאות שהפעוט פוגש כבר בימיו הראשונים. בגיל שנה כאשר הפעוט מתחיל להכות בכל דבר (לעיתים זה זריקת חפצים שונים),  לכן לגיל זה מתאימים כלי נגינה שהפקת הצליל שלהם הוא בהקשה.

מתנות לגיל שנה - רעשו וקסילופון לתינוק


רעשן חרוזים     

רעשן קשת הצבעים המתגלגל מורכב מחרוזי עץ צבעונים מרהיבים,         צעצועי אחיזה מעץ משמשים לפיתוח מיומנויות האחיזה לרך הנולד ומפתחים  יכולת הכוונה לתפיסה ואחיזה יציבה. צבעי הרעשן הרכים המבוססי מים בלבד מקנים איכות גבוהה למוצר ומאפשרים שימוש רב ולאורך תקופה ארוכה 

מידות: אורך בס"מ: 11,  משקל: 80 גרם

טווח מחירים:   45  -  60 ש"ח 

קסילופון

זחל קסילופון צבעוני עם מסגרת מעץ איכותי הוא משחק נגינה מוזיקלי הקסילופון צבוע בצבעי הקשת, יפה ומעוצב בצורת זחל חמוד.  כולל דפי תווים לנגינת מנגינות פשוטות שכל ילד אוהב. במהלך הזמן הזחל החמוד הזה יפתח אצל הילדים אהבה למוזיקה ושמיעה מוזיקלית.

טווח מחירים:   85  -  110 ש"ח       

מידות האריזה בס"מ: אורך: 46, רוחב: 16, גובה 5

סיכום

הצגנו כאן שמונה סוגי מתנות המתאימות לגיל שנה עד שנתיים.  בגיל זה מתפתח הפעוט  במגוון תחומים רוכש ומשפר מיומנויות בסיסיות והשתדלנו כאן להציע צעצועים שיעזרו בהתפתחות הפעוט.

כל המתנות המוזכרות כאן הן צעצועי עץ שיש להם איכות טובה מאוד ואורך חיים רב שישמש את הפעוט חודשים ואפילו שנים לאחר מכן.

לריצ'רץ' וודי - צעצועי עץ קטגוריה שלמה הכוללת מוצרים לגילאי שנה הנמכרים און ליין באתר בכתובת www.toys-woody.co.il או בחנות הפיזית  ברחוב הצפירה 13 ירושלים