משחק סבלנות  הוראות משחק

כללי

משחק סבלנות הוא משחק קופסה קלאסי בישראל. "סבלנות" שייך למשחקי לוח שהם קבוצה גדולה במשחקי הקופסה. משחק סבלנות שייך למשפחת משחקי קופסה שלהם יש שימוש ותפוצה רחבה בקרב בני הנוער. למשחקי הקופסה יש מאפיינים רבים, יתרונות ותועלות שעליהם ניתן לקרוא במאמר המופיע אצלנו באתר. למעבר למאמר לחץ כאן.

משחק לוח הוא משחק המיועד לשחקן אחד או יותר, המתנהל בעיקר על-גבי לוח שסומן מראש לצורך זה, בהתאם לכללים קבועים מראש. בדרך כלל נעשה שימוש בכלי משחק שונים, כגון חיילי המשחק או קוביית המשחק. 

מחשבת או בשפת הילדים סבלנות – משחק אסטרטגיה וחשיבה –
המשחק ותיק ועתיק שהומצא במאה ה- 17 ועכשיו משחק לוח עם דמויות משחק עץ.

איך משחקים ולמי זה מתאים

למי מיועד המשחק: לכל בני המשפחה  מגיל 6  ועד 99

הערכה כוללת: לוח משחק, 16 דמויות משחק בארבעה צבעים שונים וקובייה משחק.

מספר משתתפים:  המשחק בנוי לארבעה משתתפים  אולם ניתן לשחק בו גם שני משתתפים  או שלושה משתתפים.  כאשר משחקים פחות מארבעה משתתפים אז מסירים מהלוח את אבני המשחק עם הצבעים שלא משחקים בהם.

הכנות למשחק:  כל משתתף  בוחר צבע  והאבנים בצבע הזה שייכים לו.  כל משתתף מניח את כל דמויות המשחק בנקודת ההתחלה על פי הצבעים.

אבני משחק למשחק קופסה  סבלנות

מטרת המשחק

להניע את כל דמויות המשחק לצבע המתאים במרכז. על-מנת לעשות זאת כל דמויות המשחק חייבים ללכת מסביב ללוח ואז להיכנס למרכז הלוח. 

המשחק מפתח סבלנות וסובלנות. והמון זמן איכות בין המשתתפים. השתתפות במשחק קופסה / לוח הוא תרגול מחשבתי, מפעיל בו זמנית אזורים שונים במוח האדם, האחראים לתגובות התהוות הזיכרון, ומחשבות מורכבות לכל הגילאים. קשר בין שחקנים במשחק זהו תרגול הכרחי ביכולות קוגנטיבים כמו קבלת החלטות, מחשבה אסטרטגית ברמה גבוהה ופתרון של בעיות. 


משחקי קופסה קלאסיים :דמקה, סבלנות, טחנות,דומינו

מהלך המשחק

  1. כל משתתף נוטל ארבעה כלי משחק באותו צבע ומניחם על ארבע העיגולים בבסיס המוצא בהתאם לצבע שבחר .
  2. המשתתף הראשון שנבחר מטיל קובייה. אם היא מורה על הספרה 6 , יוציא דמות משחק אחד מבסיס המוצא, אל העיגול הצבעוני המתאים שליד בסיס המוצא.

הטלת קובייה למספר 6 מזכה בהטלה הקובייה פעם נוספת ומאפשרת להתחיל להניע את הדמות על המסלול .

  1. ההתקדמות על גבי לוח המשחק מתבצעת במסלול סיבובי בכיוון השעון לאורך המשבצות השחורות, ובהתאם למספר שמורה הקובייה.
לוחות של משחק סבלנות / מחשבת

במרכז הלוח מצויר נקודה לבנה  ממנה יוצאים 4 זרועות אשר כל זרוע צבועה בצבע אחר התואם את בסיס המוצא. זהו ה"בית" .  כאשר משלימים סיבוב מלא עם אחד הכלים ומגיעים אל המשבצת השחורה בקצה הזרוע השייך לצבע המתאים. מתקדמים לאורכה כדי להגיע ל"בית".  אין להוריד כלי משחק הנמצאים כבר בתוך הזרוע .

  1. כאשר דמות משחק של משתתף אחד מגיע אל משבצת התפוסה על ידי כלי משחק השייך למשתתף אחר , הוא "מוריד" אותו מהלוח בחזרה אל בסיס המוצא
  2. ניתן להחזיר כלי משחק למשחק או להוסיף דמות משחק למשחק רק כאשר הקובייה מורה על 6
  3. ניתן לשחק עם מספר דמויות משחק במקביל, אך בכל תור להזיז רק דמות משחק אחת.
  4. ניתן להניח דמות משחק אחד על השני באותה משבצת בתנאי שהם שייכים לאותו משתתף, מהלך כזה מבצע חסימה ולא מאפשר לשחקן אחר לעבור מעליו
  5. כדי להיכנס "לבית", הנקודה הלבנה דרוש מספר נקודות מדויק

ניצחון

המנצח הוא שיביא את כל ארבעת הדמויות שלו ל"בית"  ראשון!

בכדי לנצח אפשר לשלב במשחק "אסטרטגיה" שבה לא רק מתבססים על המזל ועל כמות הצעדים שהתקבלו בהטלת הקובייה  אלא גם במהלכי "חסימה" או "אכילה" על ידי אבני המשחק של המתחרים ובכך ליצור יתרונות בהישגי המשחק.

במידה ומשחקים שלושה או ארבעה משתתפים ,  ניתן להמשיך ולשחק לאחר שאחד מהמשתתפים ניצח  ובכך לקבוע מי הגיע שני  או שלישי.

איפה קונים משחק סבלנות

ריצ'רץ' וודי  הינו יבואן צעצועים ומשחקי עץ מאירופה  וכאן אצלנו באתר  www.toys-woody.co.il   באתר ניתן לרכוש ולהזמין עם משלוח לכל הארץ או לאסוף את המוצר בחנות הפיזית שלנו ברחוב הצפירה 13 ירושלים.

ישנם שני מוצרים שמכילים את לוח הסבלנות ואת כלי המשחק.

קופסת המשחקים מכילה ארבעה משחקים  ובתוכם את משחק הסבלנות, לוח וכלי משחק

משחק מקסי -הערכה מכילה שני לוחות צבעוניים ובו שתי גרסאות של משחק הסבלנות  ואת כל הכלים שהם עשויים מעץ צבעוני ונעים למשחק.

קוביות למשחק סבלנות - מחשבת

כתב:  איתמר שטויאר

עודכן בתאריך:21/3/2024