משחק טחנות - הוראות משחק

כללי

טחנה (או "טחנות") הוא משחק קופסה  השייך לקטגוריית משחקי לוח  ואסטרטגיה לשני שחקנים, משחק טחנות הוא משחק ממשפחת משחקי קופסה שלהם יש שימוש ותפוצה רחבה בקרב בני הנוער. למשחקי הקופסה יש מאפיינים רבים, יתרונות ותועלות שעליהם ניתן לקרוא במאמר המופיע אצלנו באתר. למעבר למאמר לחץ כאן. 

שורשיו של משחק זה מהמאות לפני הספירה  באנגלית המשחק ידוע במספר שמות, בהם Mill ו־Mills (כלומר "טחנה" או "טחנות", כמו בעברית), שהנפוץ ביניהם הוא Nine Men's Morris ("מוריס של תשעה חיילים", כמספר הכלים על הלוח). למעשה מדובר במשפחה של משחקים שההבדל ביניהם הוא בגודל לוח המשחק ומספר הכלים על הלוח, וידועים בשמות מוריס של שלושה חיילים, מוריס של שישה חיילים ומוריס של 12 חיילים (הידוע בדקום אפריקה בשם מורַבַרַבה

למי מיועד המשחק

המשחק נועד לשני משתתפים לבני 6 עד 99 שנים.

לוח המשחק

המשחק נערך על גבי לוח המכיל 24 צמתים המצוירים על הלוח על ידי 3 ריבועים בגדלים שונים המחוברים על ידי 4 קווים היוצאים ממרכז צלעות הריבועים. 

הכנות

מחלקים את אבני המשחק לשני המשתתפים 12 אבני משחק שחורים למשתתף אחד ועוד 12 אבני משחק לבנים למשתתף שני.

מטרת המשחק

היא להותיר בידי היריב פחות מ-3 אבני משחק או לחסום את היריב מלבצע מהלכים

לוח משחק טחנות

מהלך המשחק

המשחק מתחיל בלוח ריק. בשלב ראשון מניח כל משתתף בתורו אבן משחק בצבעו בצומת פנויה. כאשר שחקן יוצר רצף של שלוש אבני משחק שלו באחד מהקווים הישרים שעל הלוח (רצף הקרוי "טחנה"), הוא מסיר מהלוח אבן משחק של היריב (אם ניתן, יש להסיר אבן משחק שאינה בטחנה). אבן משחק זו יוצאת מהמשחק. לאחר שכל שחקן הניח על הלוח תשע אבני משחק, מתחיל השלב השני של המשחק בו השחקנים מזיזים, כל אחד בתורו, אבן משחק אחת . הזזת  אבן משחק נעשית מהצומת בו הוא נמצאת לצומת סמוכה פנויה. גם בשלב זה שחקן שיצר טחנה מסיר מהלוח אבן משחק של היריב. שחקן שנותר עם פחות משלוש אבני משחק או שאינו מסוגל לזוז בהגיע תורו מפסיד במשחק.

תועלות במשחק טחנות

השתתפות במשחק קופסה / לוח הוא תרגול מחשבתי, מפעיל בו זמנית אזורים שונים במוח האדם, האחראים לתגובות של התהוות הזיכרון, ומחשבות מורכבות לכל הגילאים. קשר בין שחקנים במשחק זהו תרגול הכרחי של יכולות קוגנטיבים כמו קבלת החלטות, מחשבה אסטרטגית ברמה גבוהה ופתרון של בעיות.

מקורו של המשחק איננו ידוע ולוחות משחק חרוטים באבן נחשפו באתרים שונים באזור אגן הים התיכון, המשחק היה פופולרי בתקופת האימפריה הרומי ת   המשחק צבר פופולריות באירופה בימי הביניים ולוחות משחק חרוטים נמצאו בקלויסטרים של מנזרים באנגליה. בגרסאות אלו נוקבו חורים בלוח המשחק על מנת לייצג את העמדות של כלי המשחק

איפה קונים משחק טחנות

ריצ'רץ' וודי  הינו יבואן צעצועים ומשחקי עץ מאירופה  וכאן אצלנו באתר  www.toys-woody.co.il  באתר ניתן לרכוש ולהזמין עם משלוח לכל הארץ או לאסוף את המוצר בחנות הפיזית שלנו ברחוב הצפירה 13 ירושלים.

 ישנו מוצר אחד שבו יש את לוח וכלי המשחק.

קופסת המשחקים מכילה ארבעה משחקים  ובתוכם את משחק הטחנות, לוח וכלי משחק